უნეტარესი ეპიფანე: ,,ჭეშმარიტი ღვთის შიში მისი [ღმერთის] დაკარგვის შიშს ნიშნავს”

გამოგვყევით

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

დღეს, 10 ოქტომბერს კიევისა და სრულიად უკრაინის უნეტარესმა ეპიფანემ საღმრთო ლიტურგიაზე სახარების შემდეგ მრევლს ქადაგებით მიმართა:

”წმინდა წერილი გვასწავლის, რომ ღმერთის გარდა რამის შიში არის ადამიანის შინაგანი არასრულყოფილების ნიშანი და მდგომარეობა. ყველას შეუძლია ნახოს ეს მავნე კავშირი შიშსა და მონობას შორის, როდესაც შიში იწყებს ადამიანების გარკვეული პირობების შექმნას, ცვლის მათ ქცევას და დამოკიდებულებას სხვების მიმართ, ზღუდავს თავისუფლებას – შინაგანსა და გარეგანს. ადამიანების შიშების ცოდნა სხვებს აძლევს საშუალებას ადვილად მანიპულირებადი, გამოსაყენებელი, დამორჩილებული გახადონ ასეთი ადამიანები. ეს არის შიში – რომელიც იწვევს ტანჯვას – რასაც წმინდა მოციქული იოანე ღვთისმეტყველი საუბრობს და სიყვარულს უპირისპირებს მას: „სიყვარულისთვის უცხოა შიში, რადგანაც სრულქმნილი სიყვარული აძევებს შიშს; ვინაიდან შიშს თან ახლავს ტანჯვა,ხოლო მოშიში არასრულქმნილია სიყვარულში“ (1 იოანე 4:18).

მაგრამ არის კიდევ ერთი შიში – ღვთის შიში, რომლის შედეგი არ არის ტანჯვა, არამედ პირიქით – განკურნება, სიყვარული, განთავისუფლება ყველა სხვა, უსარგებლო შიშისგან. ღვთის შიში არ ნიშნავს ღმერთის შიშს, როგორც ადამიანებს ეშინიათ, მაგალითად, ელვის, სიბნელის ან სიმაღლეების. ღვთის შიში ნიშნავს მოწიწებით მდგომარეობაში ყოფნას, უფლის პატივისცემას, სრულყოფილების განცდის დაკარგვის შიშს, მადლს, მთლიანობას, სისწორეს, სიყვარულისა და პატივისცემის გამო ღმერთის დაკარგვის შიშს” – აღნიშნა უნეტარესმა მიტროპოლიტმა ეპიფანემ

უკრაინის ეკლესიის მეთაური აღნიშნავს, რომ სიტყვა “შიში” (ბერძნ. Φόβος) ძველ ბერძნულში არ ნიშნავს საშინელებას, კანკალს (ბერძნ. Τρόμος), არამედ პატივისცემას. არსებობს განსხვავება: რაღაცის გაკეთება სასჯელის შიშით (ტანჯვის გადატანის შიშით) ან შეურაცხყოფის, რაღაცის დაკარგვის შიშით – აქ „შიში“ გამოწვეულია სიყვარულით – ადამიანებისადმი, ღმერთისადმი. ამიტომაც ღვთის შიში ადამიანებს არ აქცევს მონებად სასჯელის მოლოდინში, არამედ მოსიყვარულე ოჯახად, რომელშიც ყველა ძმა და დები, ზეციური მამისა შვილები არიან.

”მხოლოდ უფლის შიში ათავისუფლებს არამიანური შიშებისგან. ღვთის შიშით იცის ადამიანმა სიყვარული. შორეულ VI საუკუნეში აბბა დოროთემ შიშის ორი ტიპი გამოავლინა: საწყისი და სრულყოფილი. მაგალითად, ის, ვინც ღვთის ნებას ასრულებს ტანჯვის შიშით, ჯერ კიდევ დამწყებია, რადგან ის არ აკეთებს კარგს, რადგან ის კარგია, არამედ ამას სასჯელის შიშით აკეთებ. მეორე ასრულებს ღვთის ნებას ღვთის სიყვარულის გამო, უყვარს იგი, ფაქტობრივად, იმისათვის, რომ მას მოეწონოს; მან იცის რა არის ჭეშმარიტი სიკეთე, მან ისწავლა რას ნიშნავს იყო ღმერთთან ერთად. რომ მას, როცა ღმერთთან ყოფნის სიამოვნება გასინჯა, ეშინია წაქცევის, ეშინია მისი დაკარგვის” – განაცხადა კიევისა და სრულიად უკრაინის უნეტარესმა მიტროპოლიტმა ეპიფანემ.

კიევისა და სრულიად უკრაინის უნეტარესი მიტროპოლიტი ეპიფანე

ბოლო სიახლეები